چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

معرفی روش های افزایش فروش

۴۶۵ بازديد

آشپزی مجالس

شناختی که بیشتر مردم از کترینگ ها دارند، این است که کترینگ ها مسئولیت تهیه غذا برای انواع مجالس را برعهده دارند که این خدمات مجالس می تواند، شامل مجالس عروسی، مهمانی، سمینار، تولد، جشنواره و... باشد که در این بین مجالس عروسی بیشتر در جامعه هدف کترینگ ها قرار دارند.

غذای سازمانی

آشنایی با خدمات کترینگ 

کیترینگ شرکتی به فرایند تهیه و آماده سازی غذا برای تعداد بسیار زیادی از مهمانان مجالس و همچنین مسافران هواپیماها و قطارها گفته می شود. در واقع در کترینگ ها انواع مواد غذایی و نوشیدنی های سفارش شده تهیه و آماده شده و برای سرو به محل مورد نظر منتقل می شود. کترینگ ها دارای انواع گوناگونی، مانند؛ کترینگ های هوایی، کترینگ های زمینی، کترینگ های رژیمی، کترینگ های بیمارستانی و... بوده که هرکدام از آنها با توجه به نیاز مشتریان و شرایط خاص آنها تهیه می شود. 

کترینگ به چه معناست؟

کیترینگ و یا کترینگ عنوانی است که خیلی از شما بارها آن را شنیده اید، اما ممکن است معنی و مفهوم آن را ندانید. به همین جهت در این مطلب سعی کرده ایم تا شما را با مفهوم آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. منظور از کترینگ، تهیه غذای مجالس و طبخ مواد غذایی، بسته بندی و همچنین توزیع آنها به تعداد زیادی از افراد می باشد. این سیستم بیشتر غذای مورد نیاز مجالس، مانند؛ مجالس عروسی، تولد و سمینارها را تهیه می کند.

کترینگ شرکتی

صنف جهانی کترینگ یا تهیه غذا

کسب و کارهای تهیه غذا یا کترینگ در واقع یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین کسب و کارها از زمان پیدایش و فعالیت آنها به شمار می آید به طوری که امروزه شاهد تشکیل صنف جهانی کترینگ هستیم و این امر می تواند نشان از اهمیت این مدل از کسب و کار در کل جهان باشد. تمام شرکت های تهیه غذا در سراسر جهان با گردهمایی در صنف جهانی ifca می توانند از حقوق این انجمن برخوردار باشند. انجمن صنفی مذکور در سال 1980 در کشور انگلستان تشکیل شد و از همان سال نیز همایشات و رویدادهای بسیار زیادی را در خصوص سیستم تهیه غذا و توزیع آن برگزار کرده است که شما می توانید شاهد تورها و اردوهای علمی بسیار مختلفی باشید که هدف آنها شرکت در این همایش ها می باشد. تمام مواد اولیه استفاده شده به همراه تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز از سوی وزارت های مشخص شده مورد بررسی قرار می گیرد که این امر می تواند خیال مصرف کنندگان را راحت کند.

آشنایی با روش های افزایش فروش

همانطور که می دانید، منظور از کترینگ ، صنعتی می باشد که غذای مورد نیاز و سفارش شده مشتریان را طبخ و آماده می کند و آن را برای سرو به محل دیگری ارسال می نماید. تفاوتی که بین یک کترینگ و تهیه غذا وجود دارد، این است که در تهیه غذاها معمولا تعداد غذاهایی که سفارش داده می شود کم است اما در کترینگ ونک اغلب غذای مورد نیاز مهمانی ها و رویدادهایی که در آن جمعیت زیادی وجود دارد، تهیه می شود.

از آنجایی که امروزه در هر شهری تعداد زیادی از کترینگ ها به وجود آمده است و همگی آنها سعی می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند، کسب درآمد و سود بیشتر از این روش نیاز به رعایت برخی از نکات خاص دارد. همانطور که می دانید، امروزه قیمت کالاها و خدمات به طور لحظه ای تغییر می کند که این عامل باعث می شود تا قیمت گذاری غذاهای عرضه شده توسط کترینگ ها تا حدی دشوار باشد.

از این رو توجه به اصولی که می تواند به موفقیت یک کسب و کار و به وِیژه کترینگ ها کمک کند، بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا به معرفی روش هایی برای افزایش فروش کترینگ ها بپردازیم. اگر شما هم از افرادی هستید که به تازگی یک کسب و کار را راه انداخته اید ولی نمی دانید از چه روش هایی برای افزایش فروش آن استفاده کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

غذای مجالس

افزایش فروش کترینگ ها با تمرکز بر مشتری های قبلی

اگر تا به حال تجربه راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشید، حتما می دانید که جذب مشتری های جدید تا چه اندازه سخت و زمان بر می باشد و برای موفقیت در آن باید انرژی زیادی صرف نمایید. کترینگ ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در آن هم جذب مشتری های جدید به مراتب سخت تر از نگه داشتن مشتری های قبلی خواهد بود. علاوه بر سخت بودن جذب مشتری جدید، انجام این کار هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، از این رو توصیه می کنیم تا به مشتری های فعلی خود تمرکز کنید و تا جایی که می توانید رضایت آنها را جلب نمایید.

  • در وهله اول تا جایی که امکان دارد، حاشیه سود را به نحوی تعیین کنید تا هم به نفع شما باشد و هم به نفع مشتری

  • یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای افزایش فروش کترینگ خود انجام دهید این است که در زمان افزایش قیمت ها، این موضوع را به مشتریان اطلاع دهید. پس به هر نحوی که می توانید، مانند؛ پخش تراکت، نصب بنر و یا توضیحات تلفنی، مشتری های خود را در رابطه با افزایش قیمت ها و همچنین اقدامی که به نفع آنها انجام داده اید در جریان بگذارید.

  • یکی از روش هایی که می تواند به جلب مشتری و همچنین افزایش فروش کترینگ ها کمک کند این است که برای غذاهایی که دارای حاشیه سود بیشتر و همچنین مشتری کمتری هستند، تخفیفات وِیژه ای بگذارید.

  • به هیچ عنوان از تغییر در منوی غذایی خود واهمه نداشته باشید و در صورت لزوم، غذاهای دارای حاشیه سود بالا را با غذاهایی که حاشیه سود کمتری دارند، جایگزین نمایید.

علی رغم موارد گفته شده، قیمت گذاری درست و منطقی از اصلی ترین فاکتورها برای موفقیت و افزایش فروش کترینگ ونک می باشد. این موضوع تا حدی حائز اهمیت می باشد که کوچکترین غفلت و اشتباهی در آن به سرعت باعث شکست هر کسب و کاری می شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.